هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
بازگشت به فروشگاهآنچه در این مقاله میخوانید [پنهانسازی]
شاید بازاریابی حسی به نظرتان سخت و پیچیده بیاید، ولی قطعا همۀ شما حداقل یکبار آن را از نزدیک دیدهاید؛ فقط اسم آن را تا پیش از این نمیدانستید. زمانی که فروشنده در یک هایپر مارکت بزرگ، با دادن تکهای از پنیر جدیدش به شما، به خرید آن علاقهمندتان میکند، یا وقتی فروشنده لباس با یک عطر خوش بو در فروشگاه، ذهنتان را برای خرید آماده میکند. حتی زمانی که آهنگ ملایمی که در رستوران میشنویم…اینها همگی نمونه های زنده از بازاریابی حسی هستند.
جالب است بدانید، که تحقیقات در مورد بازاریابی حسی در یک هایپر مارکت نشان داد، صدای پخش آهنگ روی سرعت خرید مشتریان تأثیر دارد! در یک تحقیق دیگر هم محققان توانستند، با به کارگیری مواردی مثل آهنگ و بوی خوش، فروش یک رستوران را تا 40 درصد افزایش دهند… البته این آمار به این معنی نیست که از فردا در فروشگاه خودتان یک ضبط صوت بزرگ قرار دهید و برای مشتریان آهنگهای کلاسیک پخش کنید. قصدم از بازگو کردن آنها فقط نشان دادن “اهمیت بازاریابی حسی” در ذهن شما بود. (امیدوارم به هدفم رسیده باشم!) خب به سراغ اولین تکنیک برویم:

کاری ندارم صاحب یک فروشگاه سوپر مارکت در حومه شهر هستید، یا یک سایت فروشگاهی بزرگ با فروش چند ده میلیونی در ماه، اگر میخواهید از بازاریابی حسی برای افزایش فروش استفاده کنید، باید به مخاطبان خودتان نزدیک شوید. فرد باید بعد از ورود به فروشگاه، با شما و برندتان احساس نزدیکی و صمیمت کند و هنگام خروج لبخند روی لب داشته باشد.
استفاده از حس بویایی برای بازاریابی حسی یک تکنیک حساس و مهم است که باید با دقت بالا انجام شود. یک رایحه خوش که از چند متری فروشگاهتان به مشام مخاطب میرسد، تأثیر مناسبی روی ذهن او در مورد شما و برندتان و حتی افزایش فروش دارد. مثلا فروشگاه victoria secret سالهاست که از رایحه وانیل، استفاده میکند و این رایحه را به یکی از عنصرهای برندش تبدیل کرده است.
در نهایت اگر قصد استفاده از بازاریابی حسی در کسبوکارتان را دارید، مراحل زیر میتواند در انجام آن به شما کمک کند:
® کلیه حقوق مادی و معنوی برای این سایت محفوظ می باشد و هرگونه کپی برداری شامل پیگرد قانونی می باشد. طراحی و توسعه | گروه بین المللی پیکاسوگراف
